2011. március 1., kedd

Kiselőadás

Attila nagyon szeret az oviban a beszélgetőkörön beszélni. Általában a saját játékait viszi be. Meg is értem, hiszen dicsekedhet. De most olyan téma volt "Élet a falun", hogy érdemben is hozzá tudott szólni a témához. Nem mintha más témához nem tudott volna hozzászólni, de egészen összetett kiselőadást tudtunk összehozni képekkel és élményekkel.
Mivel mamámék, Attila kicsi mamának és kicsi tatának hívja őket, a dédik, Erdélyben élnek, így náluk habár kisvárosban is tengetik életüket megfigyelhető még az igazi falusi élet. Azért írom ezt, mert ma már azért egyre ritkábbá válik szerintem a falun élő emberek körében is az állattartás. Mármint nem a kis tyúkketrecről van szó, hanem disznó, tehén, ló. És az önellátó kertészkedés. Mivel szinte minden nyáron megyünk, így megtapasztalhatta, hogy működik ez.
Elmesélte, hogy tatának lovai vannak a pajtában. A tejet a bocik adják, és a kertben vannak a zöldségek. Hogy segített pajtát takarítani, a kertben mamának. (Úgy húzgálta ki a hagymákat, hogy nem győztünk hagymát enni XD) Hogy vannak disznók, nyuszik, amiket levágnak, és megeszik. Itt elmondtam neki, hogy ne menjen bele a részletekbe. Tavaly a mamámék szomszédjánál tanúja volt egy nyuszi levágásának. És nagy hatással volt rá. Ő azt még egyszer meg akarta nézni. :) Ezért tata is vágott neki nyuszit. Igaz itt a leölést nem látta. Nekünk gyerekként ez mindennapos volt. De a mai gyerekeknek nem az. Így megkértem, ne említse a vért, és hasonló dolgokat. És nem is panaszkodtak rá, hogy túl részletes lett volna. :D
Azt is elmesélte, hogy a csűrben felmászott a szénába, igaz ezt padlásnak mondta, de nem csodálkozott senki rajta.
Hatalmas dicséretet kapott, és nagyon boldog volt, hogy el tudta mondani. Hát még az én lelkem hogy örült ennek.  Mert kb kétszer 10 percet tudtunk a témával foglalkozni. A képek ugyan támpontot adtak számára, de nem gondoltam, hogy ennyire jó lesz. :)
Pár kép a kiselőadásból:









2 megjegyzés:

  1. Hogy irigykedhetett a többi ovis ezekre az élményekre. Kb mint én:) Már nagyon régen volt, amikor Erdélyben voltunk:(

    VálaszTörlés
  2. Mi is rég voltunk már sajnos. De idén nyáron megint kiruccanunk, legalábbis úgy tervezem. :)

    VálaszTörlés