2011. március 1., kedd

Szókincs, fejlődés

Egy külön bejegyzést szentelnék Ákos szókincsének. Bár nem túl bő. És nem a helyhiány miatt. De mégis csak fejlődés van kérem ebben is. :)

Először megemlíteném, hogy most már egyértelműen énekel. A könnyebb dallamokat, mint a hinta-palinta egyértelműen leutánozza, elénekli. Ezen kívül saját dallamokat talál ki, és azt énekeli. Ilyen a nánáná?nánáná. Mintha kérdés felelet lenne. Nagyon érdekes. Fel kellene vennem, de még nem sikerült. :( De nagyon örülök, hogy énekelget. Mostanában több népzenét hallgatunk, hogy tanulgassa azt is. :)
Hát persze, hogy kimaradt egy-két dolog, ezeket írom pirossal. :)
 
Szókincse:
Anya
Apa
cc
(=cici, vagy víz, mikor mire mutat. De most észre vettem, hogy kezdi kicsit másként kiejteni mikor vizet kér)
Ka-ka/ke-ke(mikor hogy sikerül =KELL, lehet kérek, bár ezt inkább én szeretném így érteni.:D) A ka-ka után inkább a hűtőt célozza meg. Eleinte a túró rudival azonosítottam, de rájöttem, hogy nem feltétlenül, hiszen sokszor nem azt kér a hűtőből. Az biztos, ha ezt hallom felállok, és vezet, mutatja mi kell.
Most tanultunk, hogy a keksz az keksz, és mintha most már ke-t mondana rá. De ez még nem biztos.
Ájá (=halló, valahogy hasonlóan mondja, de hajaz az anyára, így  nem tudom sokszor, hogy nekem szeretne szólni, vagy telefonál. :D)
Ezen kívül meg marad a visítás, nyüszögés és "anya anya anyaa".
Ka (=kakas, fürdésnél mindig megkeresi, és boldogan mondja :D)
Kö (=Köszönöm!) Ezt gyakran szokta mondogatni szerencsére, bár már nem annyira gyakran mint pár hete. Apa mindig meg is jegyzi mostanában. :D

De nagyon szeret tapsolni. Ha (dédi) kicsi tatával beszélünk skype-on, akkor Ákos mindig tapsol neki. Már nem is visszatapsol, hanem amint meglátja tapsol. Annyira édes. És hogy örül nekiPá-pát még mindig nem int, csak ha ő szeretne. Puszit sem akar már dobálni nekem. :( Viszont ölelget minket. :))Tegnap kihozta nekem a vizet a másik szobából, ahová ő vitte át. Kérdeztem tőle, hol a víz, megkértem, hogy hozza ide, és ment érte. :D
Mutogatja a pociját. Nagyon szereti valamiért nézegetni is. És olyankor csapkodja, ha mondom ott a poci. :)
Ha meg valamit nem szabad, akkor megy a hatalmas hiszti. Ami pár perc múlva hirtelen csak abba marad, és nevetésbe tér át.
Most ennyi jutott eszembe, de biztosan van, amit kihagytam, majd pótolom. :)
Ha megüti magát, jön, és mutatja, hol a bibi, hová adjak neki puszit. Közben meg nyafog egy sort, hogy nagyon fáj neki. Amint megkapja a pusziját rá, semmi baja nincs. Épp tegnap történt (márc 14.), hogy megütötte a térdét, és miután én megpuziltam nem múlt el a fájdalma, ezért ő is puszilgatta. :D :D Annyira kis zabálnivaló volt. xD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése