2011. május 31., kedd

Ákos fejlődése



Igazán mozgalmas hét volt  a múlt hét, már ami Ákos fejlődését illeti.
Egy ideje már nagy visításban tört ki, ha a séta után haza kellett jönni, vagy babakocsiba kellett ülni. Úgy gondoltam, megkockáztatom, hogy Attiláért kocsi nélkül megyünk egyik nap. Nincs messze, és ha nem jön szépen mellettem, felveszem. Ennyi cipelés még ordító gyerekkel is ki lehet bírni. :D

És láss csodát, Ákos gond nélkül jött mellettem, fogta a kezemet. Annyira édes volt. Persze, párszor megpróbált elszökni, de megértette, hogy a kezemet fognia kell, különben nincs séta. :) Amikor hallotta, hogy jön egy autó, azonnal hozzám bújt. :) Nagyon fél mindenféle motor hangtól. Most a repülőktől is megijed. Aztán egyszer látta, hogy hol állunk félre, ha jön az autó. Az azt követő két nap ugyanott ért utol minket egy autó, és már automatikusan húzott be oda. :D

Ez után gombát vettünk, egyik reggel megsütöttem, és nagyon megörült neki. Mondtam, hogy ez gomba. Ákos meg mondta, hogy "goggaaaaaaa" :). Én majd elolvadtam, annyira megörültem, hogy az eddigi szókincs mellé még bejött ez is. Másnap meg a zöldségesnél megtetszett neki az alma. Elmondtam neki, hogy az alma. Ő meg már minden nap egyenesen szalad az almás ládának, hogy "maaaaaaaaaaaa". Néha cifrázza is, hogy "mmammmmaaaaaaaaaaa" :D Nos azóta a hagyma és a paradicsom is "maaaaaaaaa". :) De annyira édesen hangsúlyozza fel kell egyszer vennem.

Emellett megmaradt a régi szókincs. Megköszöni továbbra is a dolgokat. Minket a nevünkön szólít. Kata után "Kaka" lett mindenki, akinek nem tudja a nevét. :D Még mintha a papát és a tatát próbálná mondani, de nem vagyok biztos benne, hogy megy is neki. Azért próbálkozik és nagyon jó ezt látni. :)))


De egyre többet énekel, egyre többet táncol. Amint megszólal a zene ő már ott terem, és dülöngél, vagy énekelni próbál. Szereti a mondókázást is. Sokat lapozgatja a könyveket is. Az állatok továbbra is nagy kedvencei. Fejlődik, és most napról napra van valami újabb dolog.

Azt nem tudom, hogy írtam-e, egy-két hónapja elsorolja a testrészeit. Tanítás nélkül megtanulta, hogy hol a haja, szeme, szája, orra, keze, lába, pocakja, kakasa, füle. Ezek után megtanultuk már a nyelvet, fogat, nyakat, cicit, és a popsit még nem tudja behatárolni, de édesen csapkodja a combját. :) Nagyon okos, csak nem akarja mindig megmutatni. :D Már mindent megért, nagyon ritka, hogy valamit nem ért meg. Lehet, hogy csak nem akarja. :D  Már kész nagyfiú lett. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése